Onko mulla jotenkin erilainen laktoosi-intorelanssi?

Juttua laktoosi-intoleranssista, entsyymivalmisteista, rasituskokeista...

Onko mulla jotenkin erilainen laktoosi-intorelanssi?

ViestiKirjoittaja Emmaaa » Pe Helmi 26, 2010 0:02

Keksin neronleimauksen, mutta en uskalla toteuttaa sitä.. :/

Eli siis voin juoda ihan tavallista maitotilalta haettua maitoa, joka on vaan lypsetty ja laitettu ämpäreihin.
Niin valiolla on laktoositonta homogenoimatonta luomumaitoa ja tavallista laktoosista homogenoimatonta luomumaitoa.

Eli siis noille maidoille ei oo tehty mitään? Eli luulisi että voin juoda tuota halvempaa laktoosista homogenoimatonta maitoa, sillä voinhan juoda maitotilalta ostettuakin?

Onko tässä järkeä?
Emmaaa

Re: Onko mulla jotenkin erilainen laktoosi-intorelanssi?

ViestiKirjoittaja Antti » Pe Helmi 26, 2010 14:57

No ainahan sitä voi kokeilla pienellä määrällä alkuun.

Mutta toisaalta kuulostaisi siltä että ei sinulla laktoosi-intoleranssia ole jos pystyt kuitenkin käsittelemätöntä maitoa juomaan. Laktoosiahan siinä kuitenkin on kuten käsitellyssäkin maidossa

-Antti
Antti
Site Admin

ViestiKirjoittaja leia » Ti Huhti 27, 2010 19:39

Mä oon myös miettinyt, että mikähän tämä mun intoleranssini on. Voin käyttää tietysti täysin laktoosittomia tuotteita, mutta myös luomutuotteita sekä (!) kaikkia ulkomaisia maitotuotteita. :roll: Olen testannut niitä yksi kerrallaan eikä oireita ole ilmennyt. Eli siis ainoastaan kotimaiset tavalliset ja vähälaktoosiset maitotuotteet ei käy. Kovin kummallista ja jos joku osaisi selittää mistä johtuu niin olis tosi kiva. Suosittelen, että testaat samoin myös noita muita kun kotimaisia tuotteita.
leia

ViestiKirjoittaja pipsa » La Kesä 12, 2010 16:59

maitotauti? (joo tiedän ettei ole "oikea" lääketieteellinen nimitys)
mutta eikös siinä juuri tule reaktoi käsiteltyyn maitoon eikä maitosokeriin=laktoosiin

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyski ... i=alg00386
- Pipsa -
pipsa

ViestiKirjoittaja krysanteemi » Ti Syys 07, 2010 12:53

Mun mielestä tässä on tosiaan kyse homogenisoinnista. (ks. tuo toinen ketju http://www.laktoositon.net/forum/viewtopic.php?f=6&t=388). Nimittäin olen huomannut juuri tuon saman itselläni. Luomumaitoa, tilalta ostettua maitoa ja useita ulkomaisia maitoja ei homogenisoida eli niissä on noita probiootteja, jotka auttaa myös laktaasin pilkkomisessa.
krysanteemi

ViestiKirjoittaja krysanteemi » Ti Syys 07, 2010 12:58

Huomasinpa, että tuossa laktas - pillerissäkin (ks. toinen ketju http://www.laktoositon.net/forum/viewtopic.php?f=6&t=377) näyttää olevan probioottia, joten se voisi olla monellekin se parannuskeino :?:
krysanteemi

Paluu Lääketiede