yleistä valitusta hylasta :D

Sekalaista asiaa

yleistä valitusta hylasta :D

ViestiKirjoittaja b-b-b » Ke Touko 21, 2008 1:04

sitä tässä olen miettinyt, että miksi ihmeessä ylipäätään enää tehdään hylaa/intoa? eikö voisi pikkuhiljaa poistua hyla-tuotteet ja korvautua täysin laktoosittomilla, kun kuitenkin monien laktoosi-intoleranssi saattaa pahentua vuosi vuodelta? eikö molempien (sekä väh. lakt. että laktoosittoman) yhtäaikainen valmistus tule kalliimmaksi kuin pelkkien laktoosittomien? lisäks ei tarttis enää tapella kaupoissa yms. siitä hyla/into/laktoositon -erosta ja antaa huonon asiakkaan mielikuvaa. vois ihan luottavaisena marssia paikkaan kuin paikkaan :D lisäksi ärsyttää kun laktoosittomiin jäätelöihin ei ole vieläkään kehitelty makua suklaa! itse tykkään normaalista suklaajäätelöstä aivan liikaa, ja joskus uhraudun syömään sitä, sillä hyla ei mulle muutenkaan sovi ja on keinotekoisen makuista (es. trio). Luulis suklaan olevan niin suosittu maku että olisi kehitelty ennen noita nyk. hedelmämakuja/kinuski-s...? kielletty ruoka - paras ruoka? :(

kehitelkäämme yhdessä adressi valiota/ingmania yms. varten! 8)
b-b-b

ViestiKirjoittaja EsaL » Ma Touko 26, 2008 14:55

Vähälaktoosinen tehdään heittämällä lusikallinen laktaasientsyymiä pöperön joukkoon, mikä ei nosta kustannuksia käytännössä yhtään. Laktoosin poistoprosessi vaatii omat laitteensa ja varmaan hidastaa läpimenoaikaakin melkoisesti. Siksi laktoositon on paljon kalliimpaa. Kun kerran monille intoleranteille vähälaktoosinenkin käy, niin ymmärrettävästi sitä kannattaa valmistaa.
EsaL

Re: yleistä valitusta hylasta :D

ViestiKirjoittaja Kirsikka » Su Elo 03, 2008 19:26

Itse ihmettelen sitä miksei laktoosittomia jugurtteja ole tuon enempää, miksei löydy perusvaniljaa ja banaania jugurteista :roll: Minä kun ihmettelen kaupan tiskillä mitä ihmettä sitä veisi alle 2v tyttärelleen syötäväksi kun laktoosittoman lisäksi mansikka ja persikkakaan ei käy, ei myöskään vähälaktoosiset että vähiin jää ne vaihtoehdot. Mitenköhän hyvin ne ottaa valiolla ja ingmannilla toivomuksia vastaan?!?
Kirsikka

ViestiKirjoittaja Antti » Ma Elo 04, 2008 8:33

Itse olen nyt ostanut maustamatonta jogurttia ja lisännyt hilloa sopivan määrän makua antamaan. Pystyy myös itse kontrolloimaan sitä makeutta kun tuntuu että esim. Valion maustetut jogurtit ovat liian makeita.

Mikseipä sitä voisi itse tehdä muutenkin eri makuja, vetää vaikka banaanit tehosekoittimessa soosiksi ja lisää sitten jogurttiin tms?

-Antti
Antti
Site Admin

ViestiKirjoittaja EsaL » Ma Elo 04, 2008 9:23

Niin, eihän se vanilja- tai banaanijogurtti sen kummempaa ole kuin tavallista perusjogurttia, johon on lisätty vaniljaa tai banaania ja rutkasti sokeria. Oma vaivansa tietysti, jos pitää ihan "klöntittömäksi" se banaanimössö saada, niinkuin pienille yleensä, mutta kaikki jogurtit on tehtävissä, kun maustamatonta jogurttia saa. Minäkään en noita valmiiksi maustettuja edes pysty syömään kauhean sokerimäärän takia.
EsaL

ViestiKirjoittaja nutu » Pe Tammi 02, 2009 0:40

ärsyttää kyllä todellakin tuo ihmisten tietämättömyys laktoosi-intoleranssista. Eilen olin istumassa iltaa ja sanoin yhdelle tutulle etten kestä vähälaktoosisia tuotteita, että pitää olla laktoositon. Tähän hän sitten kysyi, että kestänkö kuitenkin Hyla tuotteita kun nehän valmistetaan eri lailla.
Syntyi pienimuotoinen väittely asiasta, kun hän ei millään suostunut ymmärtämään että Hyla on vain Valion tuotemerkki vähälaktoosisille tuotteille. Et semmoista taas vaihteeksi.
nutu

ViestiKirjoittaja mariaw » La Tammi 03, 2009 20:24

valion maustetut jogurtit on kauhean makeita. itse syön sitä maustamatonta ja lisään siihen sulatettuja pakastemarjoja. se on todella hyvä aamupala ja varmaan terveellisempikin kuin kaupan makeat mössöt. mutta penskat ei ehkä tykkää. ...

Tuo Hyla on kyllä kirous. Kun paketissa lukee vähälaktoosinen, niin nimi jo kyllä kertoo yksinkertaisemmallekin, että tuotteessa on vähän laktoosia, mutta Hylasta moni luulee, että se tarkoittaa laktoositonta. Ainakin minun kaveripiirissäni. Todella rasittavaa. Onneksi minua sentään uskotaan, kun kerron totuuden.
mariaw

Paluu Asian vierestä